La UPV, de nou, finalista en la 4a edició de la hyperloop Pod Competition, organitzada per Space X
La Universitat Politècnica de València serà l’única espanyola en la fase final. Dels 300 equips presentats de tot el món, només una vintena passen el tall.
Turian és el nom del tercer prototip de la UPV. Amb aquest projecte, l’equip valencià espera finalment arribar a la victòria en aquesta quarta edició
L’equip format per més de quaranta estudiants de la Universitat Politècnica de València s’ha classificat, de nou, per a la fase final de la hyperloop Pod Competition IV, organitzada per l’empresa nord-americana SpaceX, referent en l’àmbit aeroespacial. La competició tindrà lloc a la ciutat de Los Angeles el proper mes de juliol de 2019.
Un any més, i ja van quatre consecutius, la UPV estarà entre els millors equips del món i podrà presentar el seu prototip totalment funcional davant els jutges de la competició. De les 300 aspirants de tot el planeta que l’han intentat en aquesta ocasió, només una vintena han aconseguit classificar-se per a la ronda final. Cap altre equip espanyol ha aconseguit mai superar aquestes primeres proves.
I és que aquestes fases inicials resulten tremendament exigents i només dos de cada 30 propostes passen el tall. Es requereix redactar un extens document amb tots els detalls tècnics del que serà a posteriori el prototip construït i defensar per videoconferència la viabilitat del disseny.
Hyperloop, el transport del futur
Hyperloop és una idea de mitjà de transport basat en un sistema de tubs al buit de grans dimensions, pels quals circulen unes càpsules capaços de transportar passatgers i mercaderies que arriben a velocitats de més de 1.000 km / h d’una manera completament sostenible. L’objectiu és connectar les ciutats més importants del món per facilitar la vida de les persones.
A la fi de 2015, el visionari Elon Musk va llançar un concurs universitari amb la seva empresa SpaceX i va animar a estudiants de tot el món a participar en la competició proposant idees. Des de llavors, la hyperloop Pod Competition ha celebrat tres edicions, que han servit per desenvolupar solucions innovadores, així com reclutar els millors estudiants.
Hyperloop UPV, des del principi entre els millors del món
La UPV no ha faltat a cap d’aquestes competicions. En la primera edició, celebrada al febrer de 2016, el projecte valencià va donar la sorpresa al guanyar el premi al Millor Disseny Conceptual i al Millor Sistema de Propulsió. Un any després, l’equip es va aliar amb la Universitat de Purdue (EUA) i va aconseguir quedar en el top 10 mundial amb el seu prototip construït, el Atlantic II.
El següent disseny, ja totalment valencià, va arribar a liderar la competició en l’estiu de 2018. De fet, va aconseguir superar un total de 50 tests i validacions abans de patir una avaria elèctrica que li va impedir continuar. Finalment, Valentia va repetir posició en el palmarès, entre els 10 millors, per davant d’universitats tan prestigioses com Berkeley o Michigan.
Any rere any, l’exigència de SpaceX i el nivell de les universitats augmenten exponencialment. Segons l’opinió dels alumnes que han participat en les seves edicions, hyperloop és una de les competicions d’enginyeria més complicades del planeta. Hyperloop UPV, consolidat com un dels millors equips del món, buscarà finalment la victòria en aquesta nova edició.
Turian, un prototip per a guanyar
Els alumnes treballen ara a contrarellotge per fer realitat el seu tercer prototip, al qual s’ha batejat com Turian. Hyperloop UPV segueix compromès amb l’objectiu de mostrar els seus orígens valencians arreu del món, de manera que el nom triat fa referència al riu que creua la ciutat.
La hyperloop Pod Competition IV tindrà lloc al juliol de 2019. Serà llavors quan Turian tracti de circular a la màxima velocitat possible en un tub gairebé al buit de 1,5 km, que l’empresa SpaceX ha construït enfront de la seva seu a Hawthorne, Califòrnia
Hyperloop UPV té el suport de més de 50 empreses i institucions que aposten fermament per la innovació i el talent universitari. No obstant això, l’equip està convençut que un projecte tan gran requereix del màxim suport possible, de manera que anima a més empreses a pujar a aquest tren i revolucionar el món del transport.