València, el projecte de Post-it City
València, el projecte de Post-it City, reuneix els projectes d'innovació social de les noves plataformes de promoció per a la titulació de Màster Universitari en Enginyeria de l'any del disseny 2015 / 2016 de l'ETSID.
El projecte va consistir en:
Identificar un lloc en la ciutat de València, per crear oportunitats que promouen accions, propostes i activitats que li generen un impacte positiu treballant cap a una societat col·laboratiu.
"En els darrers anys el món ha anat experimentant un procés de transformació que s'evidencia en les societats més fluids, menys forts, però més connectades. Aquest horitzó paradoxal requereix persones i institucions per innovar i utilitzar la capacitat creativa per definir els seus projectes de futurs", Ezio Manzini es fixa en la publicació, quan tot dissenyat i afegeix:"estem assistint a una onada d'innovació social que té molt a veure amb un nou ús de disseny per a proposar solucions i crear sentit, que afavoreixen una societat sostenible".
El terme innovació social es refereix a un procés de creació, aplicació i difusió de noves pràctiques socials en àmbits molt diferents de la societat. D'aquesta perspectiva, aquest projecte pretenia identificar una necessitat i oferir una solució innovadora, noves formes d'organització o noves interaccions entre ciutadans, que contribueixen a crear una ciutat sobretot i més viva, en última instància, més accessible. Noves formes de col·laboració entre la ciutat, l'administració, ciutadans i agents locals poden generar una qualitat de vida més sostenible, resistent i sistemes a nivell de ciutat oberta. Per aquest motiu vam tractar d'aplicar innovació social des del punt de vista de les ciutats i en particular es va centrar en la ciutat de València.
L'enfocament del projecte:
- Identificar els espais de la ciutat de València amb un ús específic
- Camp i capturar imatges per la seva visita d'estudi
- Reflexió sobre aquell espai o lloc… o cap lloc (Marc Augé (1935), va encunyar el terme "no-lloc" per indicar els llocs de fugacitat que manca de significat per ser entès com a "llocs")
- Definició del tipus d'espai, carrer, avinguda, plaça, Boulevard o solar…
Seva ubicació real (geolocalització) i mida d'espai, carrer, avinguda, plaça, Boulevard o solar…
- Recerca d'aplicacions conegut a partir de la proposta, si s'escau
- Proposta d'un ús amb caràcter social
- Justificació dels valors socials de la proposta
NOTA: visita guiada i vi d'honor divendres 11 de novembre a les 18:30 hores
Vente i implicats definició, dibuix o imaginant el que el seu postaixò idea per millorar la ciutat de València
Sala d'exposicions de l'ETSID del 3 al 23 de novembre. Edifici 7B