Colom, Gutenberg i el poder del màrqueting, Xerrada Diego Vainesman
Organitzada pel Màster d’Arts Gràfiques / Màster en Enginyeria del Disseny de la ETSID, se’ns convida a aquesta xerrada, el Dijous 15 de novembre a les 12:45 a la Sala de Graus de la ETSID …
És de domini públic que Colom no va descobrir Amèrica; i és ben sabut que abans de Gutenberg, s’havien imprès unes quantes pàgines. La lliçó aquí, -que serà exposada pel professor Diego Vainesman- amb un mínim de serietat, és que qui no s’anuncia, no guanya. Aquesta afirmació de cap manera parla negativament de la comunicació escandinava, (o més aviat de la manca d’ella), que va deixar als víkings sense el seu lloc en la història com els primers agosarats que van arribar al nou món o als xinesos com els pioners de els tipus mòbils. No, de cap manera. Aquesta dissertació explora la capacitat, gairebé il·limitada, de la comunicació per establir un punt que es contraposa a la ja, ben coneguda frase: «la història l’escriuen els que guanyen».
La veritable història en aquest cas l’escriuen els que la comuniquen.
Diego Vainesman, que va ser president del Type Directors Club de Nova York, presentarà la seva visió particular de com la creativitat en la comunicació permet, als logos, els productes i perquè no als conqueridors, ser els amos d’una narrativa visual emocionant. Un petit conte en què Diego espera poder compartir alguna cosa especial sobre un art antic, que se sent molt a casa, en un món digital i ultra-tecnològic en el que per a molts, la creativitat és només un detall que es queda en el temps .